سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا مصرف آجیل در لاغری اثرگذار است؟



آجیل ها زیاد تندرست میباشند , چون سرشار از مواد مفید و آنتی اکسیدان ها می‌باشند . در حقیقتا آنها با طیف گسترده ای از فواید تن درستی در رابطه می باشند , از جمله مراقبت در قبال بیماری های قلبی و دیابت . با این وجود , آن‌ها دارنده چربی و کالری بالا نیز می باشند که سبب ساز می شود اکثری از اشخاص از واهمه تپل شدن از میل کردن آجیل اجتناب نمایند . این مقاله نگاهی به شواهدی می اندازد که نشان می‌دهد آیا آجیل ها دوستدار چاقی میباشند یا این که لاغری
آجیل ها کالری بالایی دارا‌هستند : دلیلش این است که بخش متعددی از آن‌ها چربی است , که یک مرجع متمرکز از انرژی است . یک گرم چربی دارنده 9 کالری است در حالی که یک گرم کربوهیدرات یا این که پروتئین تنها 4 کالری داراست . آجیل دربردارنده چربی غیراشباع است . این گونه چربی با حفظ علیه بخش اعظمی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی همراه است .
از آن‌جا که آجیل ها دارنده چربی و کالری بالایی می‌باشند , بخش اعظمی از اشخاص تصور می نمایند که افزودن آجیل به رژیم غذایی باعث به ارتقاء وزنشان می شود . با این وجود , بررسی و شرح مطالعات علمی که به‌دنبال مقاله خواهید خواند از این لحاظ حمایت نمیکند .
خلاصه :
از آن جا که آجیل ها محتوای چربی بالایی دارا هستند , دارنده کالری بالا نیز بوده و منبعی متمرکز از انرژی می‌باشند . چه بسا اندازه مقداری آجیل نیز محتوای چربی و کالری بالایی دارااست . چند مطالعه تماشا ای مشخص و معلوم کردند که مصرف منظم آجیل ربطی به ارتقاء وزن نداشته و چه بسا می‌تواند از آن پرهیز نماید . مثلا , یک مطالعه که روی رژیم غذایی 8865 زن و مرد در مقطع 28 ماه انجام شد .
.