سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنترل خشم هنگام رانندگی



رانندگی یک کدام از مورد ها نشان دهنده شخصیت بشر را در اجتماع اشکار میکند و بعدها فرهنگی پرورش اجتماعی و میزان نزاکت و عشق و علاقه او را نسبت به همنوعانش نشان میدهد . نیاز راننده به داشتن فرهنگ و تمدن و تجربه بالا و اطلاع کافی از مسایل رسمی , امری لازم است .
هر قدر نیز که در معاش روزمره فرد آهسته و ساکتی باشید , رانندگی کردن می تواند هیولای وحشتناکی را در وجودتان بیدار نماید .
علل بروز رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرایانه از افراد معمولی موقع رانندگی توسط دانشمندان دانشگاهی در استرالیا کشف شوید .
محققان دانش گاه کویینزلند با بررسی طولانی‌مدت فاکتورهای مؤثر در تولید خشونت , علت حساس پیدایش رفتارهای خشونت آمیز بوسیله افراد آهسته و معمولی در رانندگی را کشف کردند .
یک کدام از علل شدیدتر بودن عصبانیت موقع رانندگی نسبت به دیگر مواقع این است که زمانی که در ماشینمان نشسته ایم شم نا آشنا بودن می‌کنیم و این حس قادر است سبب پیدایش رفتارهای وحشیانه شود . وقتی که رانندگی میکنیم در بین بسیاری از خودروهای دیگر محاصره شده ایم و در باکس ی فولادی مان شم امنیت بیشتری میکنیم .
بعضا دست اندرکاران می باشند که سبب ساز پیدایش پدیدی خشونت و پرخاشگری در جامعه میشود :
1 . عامل ها محیطی مانند ترافیک سنگین وزن , آب و هوا – گرما و سوزوسرما , رطوبت مضاعف , الودگی هوا , تنگی وقت و شتاب داشتن
2 . عامل ها خل وچل مانند تحت‌تأثیر خشم – خوف – اضطراب ناگهانی - خواب الودگی , درد شدید و دارو ها
اشخاصی که حین رانندگی به خشونت دست میزنند به 2دسته تقسیم میگردند :
1 . اشخاصی که تقصیرکار می باشند و از روی مقصود و عمداً دست به رفتارهای خشونت آمیز و غیرقانونی میزنند .
2 . کسانی که سهوا حین رانندگی خلق و خوی خشونت آمیز و غیررسمی از خود پیدایش می دهند و ما به نادرست تصور می‌کنیم آنان عمدا به چنین اعمالی دست میزنند .